Regimul bogat in calciu nu reduce riscul de osteoporoza

Publicat pe 31.05.2011 la 19:38

Depasirea cantitatii normale de calciu nu reduce problemele determinate de fragilitatea oaselor la varsta a treia, arata un studiu publicat in British Medical Journal.

O cantitate rezonabila de calciu este vitala pentru sanatatea oaselor, iar o echipa de cercetatori suedezi a constatat ca o cantitate mai mare de 700 mg pe zi - echivalentul a 85 g de sardine si 230 g de iaurt - are un impact aproape nul in privinta prevenirii fracturilor sau a osteoporozei legate de varsta.

Studiul, publicat pe site-ul internet al British Medical Journal, a vizat o veche dezbatere asupra cantitatii de calciu necesare pentru pastrarea sanatatii oaselor. Nutritionistii dau sfaturi diferite persoanelor de peste 50 de ani in functie de tari. In Marea Britanie se recomanda un aport de calciu de 700 mg/zi, in Scandinavia, 800 mg, iar in Statele Unite, 1200 mg/zi.

In realizarea studiului, cercetatorii au analizat datele a 61.400 suedeze cu varste cuprinse intre 63 si 93 de ani, observate timp de 19 ani. Dintre aceste femei, 24% suferisera fracturi (6%, o fractura de sold). Pe baza unui chestionar asupra regimului alimentar, aportului de calciu, consumului de suplimente alimentare, de vitamine si a modului de viata al participantelor la studiu, cercetatorii au aratat ca femeile care consuma 750 mg de calciu prezinta cel mai mic risc sa sufere fracturi.

Riscul nu scade daca se mareste aportul de calciu. Dimpotriva, oamenii de stiinta au precizat ca, in unele cazuri, consumul exagerat de calciu poate mari riscurile de fractura de sold, adaugand totusi ca aceasta constatare trebuie sa fie interpretata "cu prudenta".

Un studiu neo-zeelandez publicat luna trecuta in aceeasi revista arata, cu probe, ca suplimentele alimentare cu calciu pot creste riscul unor probleme cardiovasculare, cum ar fi crizele de inima la femeile in varsta. Cercetatorii s-au sprijinit in afirmatiile lor pe datele pe sapte ani ale unui numar de 16.720 femei. La sfarsit, femeile care luasera suplimente de calciu si vitamina D la inceputul studiului au prezentat risc mai mare de probleme cardiace.

Autorii studiului au pus aceste efecte negative pe seama schimbarii bruste a nivelului de calciu din sange, o cantitate mare de calciu putand duce la intarirea peretilor arterelor.

Citeste si jurnalul.ro!

În articolul Regimul bogat in calciu nu reduce riscul de osteoporoza:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
O martoră confirmă principala ipoteză despre şoferul din Braşov care a omorât doi oameni pe trotuar
observatornews.ro
O martoră confirmă principala ipoteză despre şoferul din Braşov care a omorât doi oameni pe trotuar
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
a1.ro
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
as.ro
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Spynews
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x