Sase tipuri de alimente care iti mentin creierul in forma

Publicat pe 15.07.2011 la 19:01 Actualizat pe 15.07.2011 la 19:03

O data cu trecerea anilor si accelerarea procesului de imbatranire, celulele responsabile cu memoria se distrug treptat, creand un mediu propice pentru aparitia bolilor neurodegenerative. Nu degeaba medicii ne prescriu miscarea si terapia naturista. Cine isi doreste sa ajunga la bisturiu sau sa devina sclavul medicamentelor cu chimicale?

Una dintre fructele cel mai recomandate este banala nuca. Un pumn de nuci pe zi te ajuta sa imbatranesti mai greu si sa fii sanatos mai multa vreme. Intr-un studiu din 2009 publicat in Journal of Nutrition se scria ca dietele cu nuci contribuie la intarzierea imbatranirii creierului la soareci. Experimentele realizate de cercetatori au aratat ca acest fruct ajuta si la abilitatea creierului de a procesa informatia. O alta cercetare realizata anul trecut si prezentata la Conferinta Internationala a Bolii Alzheimer arata ca soarecii de laborator tratati cu aceste fructe tari au inregistrat un nivel mai bun de invatare, memorare si miscare. Nucile, prin continutul lor de antioxidanti, vitamine si minerale, contribuie si la reducerea riscului aparitiei bolilor coronariene, precum si la reducerea cantitatii de colesterol rau din sange.

Nici morcovii nu ar trebui sa lipseasca din alimentatie, deoarece contribuie la calitatea vederii, dar si la buna functionare a creierului. Doar nu degeaba grecii, romanii si arabii i-au folosit initial pentru proprietatile sale medicinale. Cercetatorii sustin ca inflamatiile creierului si deficitul de me-morie pot fi tratate cu succes cu morcovi, legume in care luteolina se afla in cantitati foarte mari, de aceea consumul regulat va ajuta la reducerea deficitului de memorie si a inflamarii creierului. Potrivit unei cercetari publicate anul trecut in Journal of Nutrition, o dieta cu un surplus de 20 de miligrame de luteolina pe zi a redus inflamarea creierului la soarecii de laborator.

Un caus de fructe de padure la doua-trei zile e mana cereasca pentru istetul „motoras" din capul tau. In 2010, publicatia Journal of Agricultural and Food Chemistry prezenta un studiu realizat pe parcursul a 12 saptamani, in care unui grup de adulti i „s-au administrat" doze regulate de suc de afine. La finalul „tratamentului", investigatiile medicale au aratat ca, in cazul „cobailor" umani, s-a inregistrat o reducere a simptomelor depresiei. In 2009, Journal of Nutrition publica un studiu potrivit caruia afinele sunt puternic antioxidante, contribuie la descresterea stresului de la nivelul celulelor atribuite imbatranirii si imbunatatesc memoria si capacitatea de concentrare.

In ceea ce priveste pestele, un aliment care nu ar trebui sa lipseasca de pe masa noastra, exista mai multe studii, unele dintre ele contradictorii - unele spun ca el nu poate incetini declinul cognitiv la persoanele cu Alzheimer, altele, ca uleiul de peste contribuie la incetinirea declinului cognitiv in cazul persoanelor de varsta a treia. In urma cu sase ani, o cercetare publicata in revista Archives of Neurology arata ca persoanele cu varste de peste 65 de ani, in a caror dieta este inclusa, de doua ori pe saptamana, carnea de peste au cu 13% mai multe sanse sa-si recapete capacitatea cognitiva fata de persoanele care nu consuma acest produs cu regularitate.

Citeste tot articolul in Jurnalul

FOTO: Hepta

În articolul Sase tipuri de alimente care iti mentin creierul in forma:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
O martoră confirmă principala ipoteză despre şoferul din Braşov care a omorât doi oameni pe trotuar
observatornews.ro
O martoră confirmă principala ipoteză despre şoferul din Braşov care a omorât doi oameni pe trotuar
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
a1.ro
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
as.ro
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Spynews
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x