STUDIU: Persoanele care au copii trăiesc mai mult! Iată explicaţia

Publicat pe 14.03.2017 la 13:06 Actualizat pe 14.03.2017 la 13:11

Subiectii care aveau cel puțin un copil prezentau "un risc mai mic de deces".

Bărbații și femeile care au cel puțin un copil au un "risc mai scăzut de deces" în comparație cu persoanele care nu sunt părinți, potrivit unui studiu efectuat pe aproape 1,5 milioane de subiecți, publicat marți, informează AFP. Tații sunt mai avantajați în acest sens, precizează echipa de oameni de știință din Suedia în "Journal of Epidemiology & Community Health".

Cercetătorii au studiat speranța de viață a bărbaților și femeilor născuți între 1911 și 1925 din Suedia — în total peste 1,4 milioane de persoane — luând în considerare și factori precum statutul marital și prezența copiilor. Ei au concluzionat că subiecții care aveau cel puțin un copil prezentau "un risc mai mic de deces" în comparație cu cei care nu erau părinți.

"La vârsta de 60 de ani, diferența în ceea ce privește speranța de viață a fost de doi ani pentru bărbați și de 1,5 ani pentru femei" în comparație cu semenii lor care nu aveau copii, au notat cercetătorii.

Până la vârsta de 80 de ani, bărbații care erau părinți aveau, în medie, o speranță de viață de încă șapte ani și opt luni în comparație cu cei șapte ani în cazul celor care nu erau părinți, precizează echipa de experți.

În cazul mamelor, speranța de viață la 80 de ani era de nouă ani și șase luni, în timp ce la femeile fără copii aceasta era de opt ani și unsprezece luni.

Dr Karin Modig, din cadrul Karolinska Institute din Stockholm, care a condus cercetarea, a declarat că "statutul de părinte este asociat cu o creștere a longevității, în special la vârste înaintate", potrivit The Telegraph.

Studiul nu a făcut decât să sublinieze o corelație și nu poate concluziona că a avea copii aduce un câștig în ceea ce privește speranța de viață, au precizat oamenii de știință adăugând însă că părinții pot beneficia de pe urma ajutorului social și financiar al copiilor lor la vârste avansate, lucru de care persoanele fără copii sunt private. În plus, indivizii fără copii tind să aibă un stil de viață mai puțin sănătos decât cei care sunt părinți, mai arată sursa citată.

Asocierea dintre statul de părinte și speranța mai lungă de viață a fost observată atât la persoanele căsătorite cât și la cele necăsătorite, însă pare să fie mai accentuată la bărbații singuri, în vârstă, se menționează în concluziile studiului. Acest lucru se poate datora faptului că bărbații necăsătoriți se bazează mai mult pe susținerea copiilor lor în absența unei partenere de viață.

În articolul STUDIU: Persoanele care au copii trăiesc mai mult! Iată explicaţia:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Români, revoltați că au dat 1.500 de euro la un hotel de patru stele în Bulgaria: "Am primit ventilatoare"
observatornews.ro
Români, revoltați că au dat 1.500 de euro la un hotel de patru stele în Bulgaria: "Am primit ventilatoare"
Cum arată azi Cerasela de la Insula Iubirii! Imagini cu ea în ipostaza de mamă
a1.ro
Cum arată azi Cerasela de la Insula Iubirii! Imagini cu ea în ipostaza de mamă
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
as.ro
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Spynews
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x