STUDIU: Restricţiile privind grăsimile trans au dus la reducerea cazurilor de infarct și accident vascular cerebral

Publicat pe 13.04.2017 la 22:00 Actualizat pe 13.04.2017 la 22:05

Grasimile trans se regasesc in produse precum chipsuri, biscuiti, alimente prajite.

În orașele în care a fost restricționată sau interzisă introducerea grăsimilor trans în alimente, numărul persoanelor spitalizate ca urmare a unor evenimente provocate de bolile cardiovasculare a scăzut cu circa 6% într-un interval de trei ani de la intrarea în vigoare a acestor schimbări, potrivit unui studiu al Yale School of Medicine.

Grăsimile trans, care se regăsesc în produse precum chipsuri, biscuiți, alimente prăjite și produse de patiserie, au fost asociate cu o creștere a riscului de afecțiuni cardiace. Ca răspuns, unele dintre orașele din Statele Unite au implementat politici de reducere a acestora în meniurile restaurantelor.

''Studiul nostru subliniază influența pe care o au politicile publice asupra sănătății cardiovasculare a populației. Grăsimile trans au efecte nocive pentru sănătatea cardiovasculară, iar minimizarea sau eliminarea lor din dietă poate reduce în mod substanțial rata infarcturilor și a accidentelor vasculare cerebrale'', notează dr. Eric Brandt, din cadrul Yale School of Medicine, autorul studiului publicat miercuri în jurnalul ''JAMA Cardiology''.

Oamenii de știință au comparat informații prelevate în perioada 2002-2013 din mai multe regiuni din statul New York, cu sau fără restricții privind grăsimile trans. În urma cercetării, s-a descoperit un declin cu 6% al spitalizărilor din cauza infarcturilor și a accidentelor vasculare cerebrale în zonele în care existau interdicții în utilizarea grăsimilor trans într-o perioadă de trei ani de la implementarea politicilor, în comparație cu regiunile în care nu existau astfel de restricții.

Cu privire la aceste rezultate, Brandt a declarat că ''este un declin destul de substanțial''.

Deși studiul a identificat o legătură între restricțiile privind grăsimile trans și scăderea riscului de infarct și accident vascular cerebral, este important de notat că cercetarea nu a fost concepută să dovedească o legătură directă cauză-efect în acest sens, menționează sursa citată.

În 2018, o interdicție a Administrației pentru Alimente și Medicamente din SUA (U.S. Food and Drug Administration) privind uleiurile parțial hidrogenate din alimentație va elimina aproape în totalitate grăsimile trans la nivel național.

Concluziile acestui studiu sugerează că inițiativa FDA va conduce la efecte benefice extinse, conform lui Brandt. ''O interdicție a grăsimilor trans la nivel național este un câștig pentru milioanele de persoane cu risc de boli cardiovascular", a spus acesta.

De asemenea, specialistul a precizat că grăsimile trans sunt uneori greu de identificat pe etichetele produselor alimentare. ''Chiar dacă unele companii au redus cantitatea de grăsimi trans din alimente, reglementările FDA privind etichetarea permit ca o cantitate de până la 0,49 grame de grăsimi trans pe porție să fie menționate drept 0 grame'', susține Brandt în comunicatul Yale. Acesta a adăugat că grăsimile trans se regăsesc de multe ori pe etichete sub denumirea de uleiuri parțial hidrogenate.

În articolul STUDIU: Restricţiile privind grăsimile trans au dus la reducerea cazurilor de infarct și accident vascular cerebral:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Se caută de urgenţă electricieni şi zidari. Ţara în care se plătesc salarii şi de 7.000 de euro
observatornews.ro
Se caută de urgenţă electricieni şi zidari. Ţara în care se plătesc salarii şi de 7.000 de euro
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
a1.ro
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Ce nu mănâncă niciodată David Popovici, pentru a se menţine într-o formă fizică perfectă
as.ro
Ce nu mănâncă niciodată David Popovici, pentru a se menţine într-o formă fizică perfectă
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Alina Pușcaș a fost confundată cu Alina Pușcău! Vedeta a dezvăluit ce mesaj a primit de la un fan
Spynews
Alina Pușcaș a fost confundată cu Alina Pușcău! Vedeta a dezvăluit ce mesaj a primit de la un fan
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Cauze ascunse ale oboselii cronice în rândul persoanelor cu joburi sedentare la birou
MediCOOL
Cauze ascunse ale oboselii cronice în rândul persoanelor cu joburi sedentare la birou
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x