STUDIU: Suplimentele cu ulei de pește luate în sarcină pot reduce riscul de astm în cazul copiilor

Publicat pe 30.12.2016 la 20:09 Actualizat pe 31.12.2016 la 12:00

Concluzia unui studiu realizat recent in Danemarca pe 695 de femei insarcinate.

Suplimentele cu ulei de pește administrate femeilor gravide în ultimele trei luni de sarcină ar putea reduce riscul de astm sau de wheezing - numit și respirație șuierătoare - în primii trei ani de viață ai copiilor lor. Aceasta este concluzia unui studiu publicat miercuri, realizat recent în Danemarca pe 695 de femei însărcinate, informează Reuters.

Copiii ai căror mame s-au aflat în grupul placebo primind 2,4 grame de ulei de măsline zilnic au avut un risc de 23,7 de apariție a astmului și respirației șuierătoare. Copiii ai căror mame au luat capsule cu aceeași cantitate de ulei de pește au avut un risc de a dezvolta aceste afecțiuni de 16,9%. Diferența de aproape 7% se traduce printr-o reducere a riscului cu 30,7% în primii trei ani de viață.

Cel mai mare beneficiu al administrării de suplimente cu ulei de pește s-a observat în cazul copiilor ai căror mame au avut inițial niveluri scăzute a două ingrediente-cheie din uleiul de pește: acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul docosahexaenoic (DPA), situație care poate provoca o vulnerabilizare a nou-născuților în fața inflamațiilor și poate duce la un răspuns exagerat al sistemului imunitar — un factor important în declanșarea astmului și a afecțiunilor asociate.

În cazul copiilor ai căror mame aveau niveluri scăzute ale EPA și DHA și au luat ulei de pește rata de apariție a astmului și a respirației șuierătoare a fost de 17,5%. În cazul copiilor ai căror mame cu niveluri scăzute de EPA și DHA au luat ulei placebo riscul de a dezvolta aceste afecțiuni respiratorii a fost de 34,1%.

De asemenea, s-a constatat că suplimentele cu ulei de pește au condus la scăderea riscului de apariție a infecțiilor de tract respirator, de la 39,1%, în cazul copiilor ai căror mame au luat placebo, la 31,7% în cazul celor au beneficiat de ulei de pește.

Femeile au început să ia ulei de pește și capsule placebo cu ulei de măsline în săptămâna 24 de sarcină și au continuat până la o săptămână după naștere.

Pentru a se bucura de efectele subliniate de acest studiu, femeile pot mânca pește în loc să apeleze la suplimente, însă "trebuie să-ți placă foarte mult peștele pentru a obține cantitatea suficientă (de ulei de pește — n.r.) din dietă", a declarat pentru Reuters dr. Hans Bisgaard de la Universitatea din Copenhaga.

Unul din cinci copii sunt afectați de tulburări respiratorii precum astmul și respirația șuierătoare. În ultimele decenii, rata acestora s-a dublat în țările occidentale, mai arată sursa citată.

Studiul a fost publicat în "The New England Journal of Medicine".

Organizația Mondială a Sănătății recomandă maximum 3 grame de ulei de pește pe zi motivând că depășirea acestei doze poate crește riscul de sângerări, hipotensiune și poate interacționa negativ cu alte medicamente sau vitamine precum A, D și E.

În articolul STUDIU: Suplimentele cu ulei de pește luate în sarcină pot reduce riscul de astm în cazul copiilor:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
observatornews.ro
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
a1.ro
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Iubitul Simonei Halep dă o nouă lovitură de proporții și devine „rivalul” lui Ion Țiriac
as.ro
Iubitul Simonei Halep dă o nouă lovitură de proporții și devine „rivalul” lui Ion Țiriac
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Betty Salam, mesaj cu subînțeles. La cine face referire: „Obișnuiam să fiu geloasă”
Spynews
Betty Salam, mesaj cu subînțeles. La cine face referire: „Obișnuiam să fiu geloasă”
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x