Suplimentele alimentare nu sunt o optiune sanatoasa pentru slabit

Publicat pe 24.12.2010 la 16:14 Actualizat pe 24.12.2010 la 16:20

Consumul de vitamine sub forma de suplimente alimentare poate face mai mult rau decat bine, potrivit unui studiu realizat de organizatia Which? din Marea Britanie.

Etichetele inselatoare sau care nu ofera informatii suficiente sunt cea mai mare problema descoperita, privitoare la suplimentele alimentare. Consumatorii nu numai ca isi cheltuie banii inutil, dar pot ajunge si la spital. Reprezentantii Which? au verificat majoritatea vitaminelor expuse pe rafturile supermarketurilor, farmaciilor sau magazinelor de profil si au descoperit o serie de nereguli legate de etichetare.

Cele mai multe probleme au fost depistate la suplimentele alimentare care promiteau imbunatatirea sanatatii oaselor si a articulatiilor. Chiar si Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentelor a respins cererea producatorilor de a include pe etichete mentiuni legate de efectele benefice ale glucisaminei si ale acizilor grasi Omega-3. Cu toate acestea, ele continua sa apara pe majoritatea suplimentelor alimentare, desi nici unul dintre studiile realizate nu au reusit sa aduca dovezi relevante cu privire la sanatatea sistemului osos.

O alta problema descoperita este cea legata de produsele care au ca substante active vitamina B6 si betacarotenul. Majoritatea etichetelor nu contineau nici o referire la faptul ca un consum ridicat poate avea efecte extrem de neplacute, culminand cu spitalizarea consumatorului.

Reprezentantii Which? au intocmit un raport pe care l-au inmanat Comisiei Europene, pentru a lua masurile necesare remedierii acestei situatii. Ei doresc publicarea unei liste cu toate recomandarile de sanatate care pot fi inscrise pe etichetele suplimentelor alimentare, astfel incat consumatorii sa nu mai plateasca sume imense de bani pentru niste produse ale caror beneficii nu au o baza stiintifica.

De asemenea, recomanda ca inainte de a administra orice fel de vitamine sa cerem sfatul medicului curant. Acesta ne poate spune care este doza zilnica admisa si pe ce perioada putem urma tratamentul, astfel incat sa nu avem probleme de sanatate.

Mai mult, suplimentele alimentare nu substituie o dieta sanatoasa, iar vitaminele pe care le ingeram din alimente au cea mai mare biodisponibilitate.

Citeste si Jurnalul National!

sursa foto: saidaonline.com

În articolul Suplimentele alimentare nu sunt o optiune sanatoasa pentru slabit:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
observatornews.ro
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
a1.ro
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Iubitul Simonei Halep dă o nouă lovitură de proporții și devine „rivalul” lui Ion Țiriac
as.ro
Iubitul Simonei Halep dă o nouă lovitură de proporții și devine „rivalul” lui Ion Țiriac
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Betty Salam, mesaj cu subînțeles. La cine face referire: „Obișnuiam să fiu geloasă”
Spynews
Betty Salam, mesaj cu subînțeles. La cine face referire: „Obișnuiam să fiu geloasă”
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x