Capsunile pot preveni cancerul de esofag

Publicat pe 07.04.2011 la 19:19 Actualizat pe 07.04.2011 la 19:21

Vitaminele si mineralele din capsuni pot opri dezvoltarea celulelor canceroase implicate in aparitia cancerului de esofag, sustine un studiu preliminar la care au participat 36 de persoane cu varsta medie de 54 de ani.

Voluntarii, care prezentau leziuni precanceroase la nivelul esofagului, au mancat zilnic 50-60 de grame de capsuni deshidratate. Au fost utilizate capsuni din care a fost scoasa apa, pentru ca subiectii sa beneficieze de o concentratie mai mare de vitamine si minerale din aceste fructe.

La finalul studiului, leziunile precanceroase s-au redus in cazul a 29 dintre participanti (adica 80,6%). Doar unul dintre participanti a prezentat un stadiu avansat al bolii. In cazul celorlalti sase, situatia a ramas neschimbata.

Potrivit primelor constatari ale cercetatorilor, vitaminele si mineralele pe care le contin capsunile pot impiedica actiunea unei substante canceroase numite N-NMBA (nitroso-metil-benzilamina). Aceasta substanta canceroasa se gaseste in mezeluri, tutun si legume conservate in saramura.

Citeste si Jurnalul National!
FOTO: Hepta

În articolul Capsunile pot preveni cancerul de esofag:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
observatornews.ro
Cartofii de la fast-food, duşi la analize de laborator. Rezultatele sunt surprinzătoare
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
a1.ro
Cum arată membrii trupei Animal X acum! S-au reunit după 14 ani și i-au emoționat pe fani
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Iubitul Simonei Halep dă o nouă lovitură de proporții și devine „rivalul” lui Ion Țiriac
as.ro
Iubitul Simonei Halep dă o nouă lovitură de proporții și devine „rivalul” lui Ion Țiriac
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Betty Salam, mesaj cu subînțeles. La cine face referire: „Obișnuiam să fiu geloasă”
Spynews
Betty Salam, mesaj cu subînțeles. La cine face referire: „Obișnuiam să fiu geloasă”
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x