Dieta pentru prevenirea cancerului

Publicat pe 12.08.2010 la 17:15 Actualizat pe 19.08.2010 la 19:19

Fructe si legume

70% alimente de origine vegetala si doar 30% alimente de origine animala. Iata regula numarul unu in prevenirea cancerului.

Studiul "Translating research into action: nutritional strategies for the cancer patient" (De la cercetare la actiune: strategii nutritionale pentru pacientii cu cancer) demonstreaza legatura dintre dieta, sistemul imunitar si cancer.

De asemenea, studiul arata ca dieta are un rol important inclusiv in tratamentul cancerului, alimentele naturale, integrale putind bloca evolutia cancerului aflat in faza incipienta. Studiul a fost efectuat in colaborare de cercetatori de la Nestle Research Center (Elvetia) si Universitatea California (SUA).


Alimentul si genele


Actiunea alimentului incepe de la nivelul genelor. Astfel, prin dieta intarim sistemul imunitar, prevenim cancerul si tinem in friu chiar si factorii genetici. Daca avem un regim alimentar dezechilibrat, atunci totul scapa de sub control.

S-a demonstrat ca doar 3%-5% dintre cazurile de cancer sint determinate de factori genetici (antecedente in familie). In majoritatea cazurilor, cel mai important factor de risc este alimentul asociat cu stilul de viata dezechilibrat, cu fumatul sau poluarea.

"Adoptarea unei diete adecvate - 70% alimente de origine vegetala si 30% alimente de origine animala - stimuleaza mecanismele naturale de detoxifiere ale organismului si inhiba aparitia si dezvoltarea tumorilor", afirma prof. dr Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare.


Pentru a ne proteja de cancer este necesara revenirea la alimentele naturale integrale: fructe si legume crude, cereale integrale, lactate, oua, peste, apa de izvor.

"Sa mincam zilnic cel putin 500 g de fructe si legume crude. Apoi, 10% din aportul caloric zilnic trebuie sa provina din proteine de origine animala. Concret: friptura din carne slaba, care sa nu depaseasca 100 g.

In ceea ce priveste aportul de calorii din grasimi, trebuie alese grasimile bune: peste, carne slaba de minzat, nucifere, ulei de masline, ulei de in, de rapita", precizeaza prof. dr Gheorghe Mencinicopschi.

S-a dovedit ca legumele au chiar actiune anticancerigena mai puternica decit fructele. Datorita substantelor biologic active continute, varza si broccoli favorizeaza eliminarea toxinelor si contribuie la incetinirea cresterii tumorilor, in momentul in care boala s-a declansat.

De asemenea, antioxidantii (vitamine si minerale) din fructele si legumele crude sint aliatii nostri in lupta contra cancerului. Antioxidantii anihileaza actiunea radicalilor liberi produsi de fumat, radiatii, medicamente, poluare, raze ultraviolete etc. O cantitate foarte mare de antioxidanti se gaseste in fructele de padure: coacazele negre si rosii, afinele, zmeura, fragii, murele.

De asemenea, acidul cumaric si acidul clorogenic din aceste fructe impiedica formarea substantelor cancerigene. Specialistii ne atrag atentia ca doar daca sint culese din flora salbatica, aceste fructe au proprietati anticancerigene puternice.

Citeste restul articolului pe Jurnalul National

Sursa foto: iwritealot.com

În articolul Dieta pentru prevenirea cancerului:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
O martoră confirmă principala ipoteză despre şoferul din Braşov care a omorât doi oameni pe trotuar
observatornews.ro
O martoră confirmă principala ipoteză despre şoferul din Braşov care a omorât doi oameni pe trotuar
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
a1.ro
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
as.ro
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Spynews
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x