Ia vitamina B pentru reducerea atrofiei cerebrale!

Publicat pe 11.09.2010 la 13:01 Actualizat pe 11.09.2010 la 14:40

vitamina b

Dozele ridicate de vitamina B pot contribui la reducerea cu 30, pana la 50% a atrofiei cerebrale intalnita la persoanele afectate de un declin moderat al functiilor cognitive si, implicit, la intarzierea evolutiei bolii Alzheimer, se arata intr-un studiu publicat, pe 9 septembrie, in PLoS (Public Library of Science).

Atrofia cerebrala apare in mod normal odata cu varsta, insa este accelerata in cazul unui declin cognitiv moderat, care se manifesta prin pierderi grave de memorie ce afecteaza viata de zi cu zi a bolnavului si care poate fi un semn ce prevesteste aparitia bolii Alzheimer.

O echipa de cercetatori de la Universitatea Oxford (Marea Britanie) a studiat efectul pe care un grup de vitamine B l-a avut asupra a 168 de persoane cu varste de peste 70 de ani, care sufereau de un declin cognitiv moderat.

Timp de doi ani, jumatate dintre aceste persoane au primit doze de acid folic, B6 si B12, iar celeilalte jumatati i-a fost administrat un placebo.

Cercetatorii au putut observa ca ritmul in care se dezvolta atrofia cerebrala a fost redus la 30% in cazul persoanelor care au luat vitamine B si cu 53% in cazul celor care au luat placebo.

"Speram ca acest tratament simplu si sigur sa poata incetini evolutia bolii Alzheimer la multi oameni care sufera de declin cognitiv moderat", a declarat David Smith, unul dintre coordonatorii studiului din cadrul departamentului farmaceutic al Universitatii Oxford.

Unele dintre vitaminele B (acidul folic, B6 so B12) controleaza nivelul homocisteinei (acidul aminat) din sange, care este asociata cu atrofia cerebrala accelerata si cu boala Alzheimer.

"Aceste vitamine au un efect asupra structurii creierului, o protejeaza, iar acest lucru este foarte important, deoarece noi avem nevoie sa protejam creierul pentru a preveni Alzheimer", a adaugat Smith.


Vitaminele B se gasesc in stare naturala in numeroase alimente, cum ar fi carnea, ouale, pestele, legumele verzi, insa administrarea lor in doze ridicate poate avea efecte secundare negative.

Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), 37 de milioane de persoane din intreaga lume sunt afectate de dementa, cele mai multe astfel de cazuri fiind provocate de Alzheimer.

Citeste si Intact News

Sursa foto: planetgreen.discovery.com

În articolul Ia vitamina B pentru reducerea atrofiei cerebrale!:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Afacerea cu care Cosmin a dat lovitura, dintr-o întâmplare. Vinde kg cu 30 de lei şi nu mai face faţă cererii
observatornews.ro
Afacerea cu care Cosmin a dat lovitura, dintr-o întâmplare. Vinde kg cu 30 de lei şi nu mai face faţă cererii
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
a1.ro
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
as.ro
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Simona Trașcă și Marian Buzilă s-au mutat la țară! Fosta asistentă TV a văzut pentru prima dată o fântână: ”Am plâns de bucurie”
Spynews
Simona Trașcă și Marian Buzilă s-au mutat la țară! Fosta asistentă TV a văzut pentru prima dată o fântână: ”Am plâns de bucurie”
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x