STUDIU: Fibrele fermentabile din alimentație pot stopa dezvoltarea diabetului

Publicat pe 28.03.2017 la 12:09 Actualizat pe 28.03.2017 la 12:14

Studiul a fost realizat de o echipa de specialisti din Australia.

O alimentație care sporește cantitatea de bacterii bune din stomac poate reprezenta un factor decisiv pentru reducerea riscului de diabet, potrivit unui studiu realizat în Australia.

O echipă de oameni de știință de la Universitatea Monash din Melbourne a descoperit pentru prima dată că o alimentație bogată în fibre fermentabile a stopat dezvoltarea diabetului de tip 1 în cazul șoarecilor.

Fibrele au fost administrate șoarecilor sub formă de pudră presărată pe hrana lor obișnuită, iar metoda urmează să fie testată și pe oameni.

Amidonul din alimentație este descompus de bacteriile din stomac pentru a produce acetat și butirat, acizi grași cu lanț scurt care reprezintă un factor-cheie pentru menținerea sănătății sistemului imunitar. "Credem că metaboliții au efecte antiinflamatorii și că au un rol remarcabil în fiecare afecțiune importantă — boli cardiovasculare, alergii alimentare, boală inflamatorie cronică a intestinului și astm", a declarat marți conducătorul studiului, Charles Mackay, pentru News Limited.

Mackay a testat dieta creată de Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) pe șoareci care dezvoltaseră deja diabet. "Chiar și așa am reușit să protejăm șoarecii de izbucnirea diabetului", a precizat acesta. "Ar fi uimitor dacă s-ar adeveri și în cazul oamenilor", a mai spus el.

Cercetătorul a precizat că doar printr-o alimentație sănătoasă nu se pot obține aceleași rezultate precum cele obținute după utilizarea pudrei. "Nu poate fi replicat (rezultatul — n.r.) doar prin consumul unei cantități mari de fructe și legume", a adăugat Mackay. "Este un supliment care poate fi presărat pe hrană și care poate oferi un aport enorm de acetat sau de butirat, ori ambele. Ar putea fi un mod extraordinar de a reda sănătatea intestinelor și de a preveni aceste boli inflamatorii", a completat cercetătorul.

În articolul STUDIU: Fibrele fermentabile din alimentație pot stopa dezvoltarea diabetului:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
O martoră confirmă principala ipoteză despre şoferul din Braşov care a omorât doi oameni pe trotuar
observatornews.ro
O martoră confirmă principala ipoteză despre şoferul din Braşov care a omorât doi oameni pe trotuar
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
a1.ro
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
as.ro
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Spynews
Incendiu puternic lângă Năvodari. Fumul gros se vede de la distanță. Patru autospeciale ISU intervin
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x