Cum reduci riscul de cancer la colon

Publicat pe 27.10.2010 la 11:32 Actualizat pe 28.10.2010 la 14:01

Daca mai multe persoane ar avea o dieta sanatoasa, nu ar fuma, ar reduce consumul de alcool si ar face sport, atunci cazurile de cancer de colon s-ar reduce cu un sfert, dupa cum au descoperit specialistii.

Cercetatorii din Danemarca au descoperit ca numarul cazurilor de cancer colorectal s-ar reduce cu 23%, daca persoanele ar tine cont de recomandarile medicilor si specialistilor.

"Studiul nostru arata ca mesajele privind sanatatea publica pot avea un impact substantial asupra reducerii cazurilor de cancer de colon", a declarat Anne Tjonneland, de la Institute of Cancer Epidemiology, din cadrul Danish Cancer Society.

Conform Reuters, in fiecare an se inregistreaza circa 1,2 milioane de cazuri de cancer colorectal, aceasta boala ucigand jumatate de milion de persoane pe an.

Pentru realizarea studiului, cercetatorii au adunat date de la 55.487 persoane, cu varsta cuprinsa intre 50 si 64 de ani, care, initial, nu au fost diagnosticate cu nicio forma de cancer. Subiectii au fost urmariti timp de zece ani si au completat frecvent chestionare privind modul de viata, dieta, etc.

O viata sanatoasa inseamna cel putin 30 de minute de activitate fizica pe zi, fara tigari, maxim sapte pahare de alcool consumate pe saptamana, in cazul femeilor, si maxim 14 pahare de alcool pe saptamana, in cazul barbatilor. De asemenea, circumferinta taliei trebuie sa fie de 88 de centimetri la femei si 102 centimetri la barbati, iar dieta trebuie sa fie una sanatoasa.

Rezultatele studiului publicat in British Medical Journal arata ca, pana la sfarsitul programului, 678 de persoane au fost diagnosticate cu cancer colorectal.

Dupa ce au analizat modul in care subiectii au tinut cont de cele cinci criterii pentru a duce o viata sanatoasa, cercetatorii au calculat ca, daca toti participantii ar fi urmat sfaturile, circa 13% din cazuri ar fi fost prevenite. Daca toti ar fi urmat sfaturile, atunci 23% din cazuri ar fi fost prevenite.

Citeste si Intact News

Sursa foto: webmd.com

În articolul Cum reduci riscul de cancer la colon:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp
PARTENERI
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Catine.ro
Kris Jenner, dezamăgită din cauza unui lifting facial de 100.000 de dolari. Cum au surprins-o fotografii pe vedetă
Afacerea cu care Cosmin a dat lovitura, dintr-o întâmplare. Vinde kg cu 30 de lei şi nu mai face faţă cererii
observatornews.ro
Afacerea cu care Cosmin a dat lovitura, dintr-o întâmplare. Vinde kg cu 30 de lei şi nu mai face faţă cererii
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
a1.ro
Cine este Anna, femeia al cărei nume a fost scris cu spray graffiti pe o stâncă din Transfăgărășan. Ce detalii au ieșit la iveală
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
HelloTaste.ro
Cum să păstrezi cafeaua proaspătă: sfatul experților
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
Catine
Vatrushka rusească. Plăcintă tradițională cu brânză dulce
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
useit.ro
O colecție rară de jocuri Nintendo a fost descoperită accidental. Ce valoare fantastică ar avea
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
as.ro
Ion Ţiriac nu stă la discuţii: îi demolează vila fiului său. Motivul de zeci de milioane pentru care a luat această decizie
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
MediCOOL
Plante care te pot ajuta să dormi. Pot asigura un somn mai odihnitor
Simona Trașcă și Marian Buzilă s-au mutat la țară! Fosta asistentă TV a văzut pentru prima dată o fântână: ”Am plâns de bucurie”
Spynews
Simona Trașcă și Marian Buzilă s-au mutat la țară! Fosta asistentă TV a văzut pentru prima dată o fântână: ”Am plâns de bucurie”
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
DeParinti
Cum să recunoști și să tratezi problemele de vedere la copii
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
MediCOOL
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
HelloTaste
Tiramisu cu lămâie și afine. O reinterpretare de sezon a celebrului desert italian
close
x