MARTI, 29 IANUARIE 2019

3 rețete gustoase și rapide pentru care ai nevoie doar de o oală

 Nu e nevoie să murdărești numeroase tigăi și cratițe ca să pregătești o masă gustoasă. Printre tendințele gastronomice recente, se numără una deosebit de practică: gătitul unei întregi mese într-o singură oală. Chiar dacă majoritatea rețetelor se gătesc în acest tip de vas, de obicei ai nevoie și de o tigaie sau de o cratiță suplimentară. Cu aceste rețete, toată mâncarea se pregătește însă folosind un singur recipient. Cunoscute în engleză drept „one-pot meals”, felurile de mâncare preparate astfel pot fi delicioase și hrănitoare.

Avantajele acestei abordări nu pot fi negate. În primul rând, dacă gătești des astfel de rețete, nu va trebui să achiziționezi prea multe vase de gătit. În schimb, poți investi în oale durabile și de calitate, cu care poți obține rezultate superioare. Acest lucru înseamnă totodată și mai puțin spațiu ocupat în bucătărie de vase. În al doilea rând, această abordare este mai eficientă și în ceea ce privește timpul: gătești mai rapid și nu mai ai de spălat la fel de mult.

Iată 3 rețete delicioase și practice, cu care te poți bucura de avantajele trendului „one-pot meals”:

Tocăniță de năut

Ingrediente:

● două căni de năut (la borcan sau fiert în prealabil, în cantități mai mari)
● o conservă de roșii tăiate
● una-două cești de roșii proaspete, tocate
● o ceapă medie, tocată
● un cățel de usturoi (opțional)
● trei linguri de ulei de măsline
● o cană de apă
Condimente și verdețuri:
● un sfert de linguriță pulbere de cayene
● un sfert de linguriță de praf de ghimbir
● o jumătate de linguriță de ardei roșu
● o jumătate de lingură turmeric
● o linguriță de chimen
● o linguriță de scorțișoară
● trei linguri pătrunjel proaspăt, tocat
● trei linguri de coriandru proaspat tocat
● sare după gust
● o linguriță zahăr

Indicații de preparare

Chiar dacă ingredientele par numeroase, rețeta este simplă. Folosește o oală de înălțime medie, în care să încingi uleiul. Călește ceapa, iar apoi adaugă usturoiul și condimentele uscate și apoi amestecă (nu mai mult de două minute). Adaugă roșiile (proaspete și din conservă), apa, sarea, zahărul și lasă oala pe foc cu capac aproximativ 20 de minute, recomandă inpursuitofmore.com. Apoi, adaugă năutul și ține pe foc oala încă 20 de minute. Această rețetă este vegetariană, dar o poți transforma cu ușurință, dacă dorești, adăugând bacon, cârnați sau cubulețe de pui. Înainte de servire, se adaugă pătrunjelul și coriandrul.

Lasagna la oală

Ingrediente

● 220 de grame de paste farfalle
● trei cârnați curățați
● o conservă de roșii cubulețe (aproximativ 400 de grame)
● o conservă de sos de roșii (aproximativ 200-250 de grame)
● o cană cu brânză de mozzarella mărunțită
● Un sfert de cană de parmezan proaspăt ras
● o cană cu brânză de ricotta
● o linguriță de oregano uscat
● o lingură de ulei de măsline
● o linguriță de busuioc uscat
● o jumătate de linguriță de praf de usturoi
● două linguri de frunze proaspete de pătrunjel
● sare și piper

Indicații de preparare

Poate nu știai, dar nu este obligatoriu să folosești cuptorul ca să te bucuri de o lasagna gustoasă, potrivit Damn Delicious. Această variantă a rețetei se face în oală, dar păstrează aceeași savoare inconfundabilă a rețetei originale.

Încinge uleiul și adaugă cârnații curățați, care trebuie mărunțiți în oală și gătiți între două și cinci minute. Scurge grăsimea în exces și adaugă roșiile cubulețe, sosul de roșii, oregano, busuioc, praf de usturoi și asezonează după gust cu sare și piper. După ce fierbe, se adaugă pastele și două cești de apă. Se dă în clocot, apoi se acoperă, se reduce căldura și se gătește până se prepară pastele, aproximativ 13-15 minute. Apoi se adaugă mozzarella și parmezanul, se amestecă, iar deasupra se adaugă ricotta, după care se acoperă oala. În două-trei minute se ia de pe foc și se poate servi imediat. Se poate decora cu pătrunjel sau busuioc proaspăt.

Shakshuka

Ingrediente

● șase ouă mari
● o ceapă galbenă mare, tocată
● doi ardei verzi, tocate
● șase roșii de vită, tocate
● o jumătate de cană de sos de roșii (aproximativ 118 ml)
● doi căței de usturoi, decojiți, tocați
● o linguriță de coriandru
● o linguriță de boia dulce
● o jumătate de linguriță de chimen măcinat
● sare și piper
● o linguriță zahăr
● trei linguri de ulei de măsline
● un sfert de ceașcă de frunze proaspete de pătrunjel
● un sfert de ceașcă de frunze proaspete de mentă

Indicații de preparare

Această mâncare ideală pentru mic dejun, brunch și prânz nu se prepară deloc dificil, potrivit The Mediterranean Dish. Folosește o oală de înălțime mică sau medie. Încălzește uleiul, călește ceapa și adaugă ardeiul verde, usturoiul, condimentele, sarea și piperul. Lasă pe foc aproximativ cinci minute, până se înmoaie legumele, amestecând frecvent. Adăugă roșiile, sosul de roșii și zahărul. Lasă din nou pe foc 10 minute, apoi gustă și condimentează după gust.

Folosind o lingură de lemn, fă șase adâncituri în amestecul de roșii și pune câte un ou în fiecare. Redu căldura, acoperă oala și las-o pe foc până se gătesc complet ouăle. Înainte de servire, presară pătrunjelul proaspăt.


Sursă foto: Shutterstock

COMENTARII

Care sunt analizele pe care trebuie să ți le faci o dată pe an?

acum 12 zile

Analizele medicale anuale presupun și o pregătire prealabilă a pacientului. Este foarte important să știi care sunt cele mai importante reguli pe care trebuie să le urmezi înainte de a merge să recoltezi probele necesare analizelor.

6 remedii naturiste impotriva foliculitei

acum 23 zile

Metodele de tratare a foliculitei includ utilizarea unor ingrediente de varf gasite in orice casa, supermarket sau farmacie naturista. Otetul de mere, aloe vera sau uleiul de cocos sunt doar cateva dintre cele mai eficiente ingrediente care au dovedit ca pot combate cu succes efectele foliculitei.

Coronarografia – ce trebuie sa stii despre aceasta procedura

acum 23 zile

Coronarografia este o investigatie minim-invaziva, prin care se depisteaza blocajele de la nivelul arterelor coronare (vasele de sange care alimenteaza inima). Aceste blocaje pot duce la infarct miocardic, de aceea trebuie descoperite si tratate cat mai repede posibil.

Cum stii ca ai nevoie de ochelari de vedere?

acum 36 zile

Este bine sa stii care sunt problemele de vedere (ca de exemplu, afla ce este astigmatismul), dar in primul rand simptomele care iti arata ca trebuie sa-ti faci o programare la medicul oftalmolog.

Cum te feresti de dezechilibrele hormonale?

acum 39 zile

Oboseala continua, schimbarile de dispozitie si lipsa libidoului sunt doar cateva dintre simptomele care anunta orice femeie ca este posibil sa se confrunte cu aceasta problema. Dezechilibrele hormonale afecteaza aparatul reproducator si ovulatia si pot avea efecte grave asupra fertilitatii.

Horoscop oferit de www.astrocafe.ro
Nu e nimic in neregula cu tine. Workshop, 6 septembrie 2015, Bucuresti

Crezi ca ai nevoie de timp, de succes, de bani, o relatie... Cand, de fapt,...

DivaHair


Top stiri
CulTOUR
iSerial - O grămadă de caramele
Citește mai departe »
Don Apetit & Co
Citește mai mult... »